counter create hit

مطالب مرتبط:
اعلام محورهای مسدود/ترافیک نیمه‌سنگین در برخی محورها به دلیل بارش برف و باران

اعلام محورهای مسدود/ترافیک نیمه‌سنگین در برخی محورها به دلیل بارش برف و باران

پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد: بارش برف و باران در برخی استان ها، ترافیک را در وضعیت نیمه سنگین قرار داده است. به گزارش ایلنا، براساس اعلام پلیس راه راهور ناجا، در حا ...

«آدنوویروس » را با ویروس آنفلوآنزا اشتباه نگیرید!

ایسنا: آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، مشکلات تنفسی، تب، سردرد و اسهال در زمستان همه نشانه‌های ابتلا به آنفلوآنزا هستند اما نوع دیگری از ویروس‌ها، معروف به "آدنوویروس‌" نیز با تقلید از ویروس‌های فصلی، علائمی مشابه را ایجاد می‌کنند.  با وجود تمام شباهت‌ها میان این دو ویرو ...

مشخصات شیائومی می ۷ فاش شد؛ ۸ گیگابایت رم خودنمایی می کند

مطلب مشخصات شیائومی می ۷ فاش شد؛ ۸ گیگابایت رم خودنمایی می کند برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ با انتشار یک اسکرین شات در فضای مجازی، مشخصات شیائومی ...

توییتر پس از ۱۲سال به سوددهی رسید

توییتر پس از ۱۲سال به سوددهی رسید

به گزارش وب سایت business insider، شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری در ماه های نخست سال نوی میلادی هر ساله به بررسی عملکرد خود و ارائه گزارش های مالی در سه ماهه پایانی و کل سال قبل اقدام می کنند. حالا توییتر با انتشار گزارش مالی خود در سه ماهه چهارم سال ...

۸۰ درصد حرفه‌ها آموزش مهارتی ندارند/ پیشنهاد آموزش مهارت به سربازان وظیفه در ۲ سال

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم صالحی عمران صبح امروز در اولین نشست همایش عمومی مهارت آموزی کارکنان وظیفه، ضمن بیان این توصیه که دانش آموزان و جوانان به جای اینکه وارد دوره های نظری شوند بهتر است وارد دوره های مهارتی شوند، گفت: این دوره ارتباط تنگاتنگی با باز ...

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در تصویری جدید به نمایش درآمد

سامسونگ در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) از گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس رونمایی خواهد کرد و همین موضوع باعث شده است بسیاری از شایعه پردازان، به افشای مشخصات نهایی کهکشانی های جدید شرکت کُره ای بپردازند. به تازگی گلکسی اس ۹ پلاس در یک تبلیغ جدید در توئیتر به نمای ...

یک میلیون و 200 گواهینامه جدید صادر شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در شصت و یکمین نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح ویژه ترافیکی نوروز 97 گفت: مهمترین مساله بعد از اجرای طرح زمستانی که پلیس با آن مواجه است تعطیلات نوروز و اجرای طرح‌های ویژه عبور و مرور است. پلیس با هماهنگی دستگاه‌های ...

نگرانی از گسترش هرزنامه به واسطه قوانین جدید اتحادیه اروپا

نگرانی از گسترش هرزنامه به واسطه قوانین جدید اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به تازگی مجموعه قوانین جدیدی در زمینه حفاظت از داده ها وضع کرده است که به موجب آنها سیستم Whois کاربری خود را از دست خواهد داد. از دید کارشناسان، این امر ممکن است موجب شود تا نگرانی هایی درباره افزایش هرزنامه ها به وجود بیاید.   بر اساس گزارش ...

غیبت نمایندگان کارفرمایان در کمیته مزد/عدد سبد هزینه مشخص نشد

غیبت نمایندگان کارفرمایان در کمیته مزد/عدد سبد هزینه مشخص نشد

علی خدایی گفت: در جلسه کمیته دستمزد امروز که قرار بود عدد سبد معیشت تعیین شود، نمایندگان کارفرمایان غیبت داشتند. به گزارش خبرنگار ایلنا، قرار بود امروز (بیست و سوم بهم ...

آثار مخرب پیشرفت تکنولوژی بر کودکان

بازی های کامپیوتری، تبلت، پلی استیشن و ایکس باکس در کنار آپارتمان های کوچک و بدون حیاط تمام آن چیزی است که کودکان امروزی را در خانه نگه می دارد و از طبیعت محروم می کند. این اتفاق که گاهی اجتناب ناپذیر هم ...

امکان اشتراک‌گذاری شارژ باقیمانده گوشی با سرویس ' گوگل مپس'

امکان اشتراک‌گذاری شارژ باقیمانده گوشی با سرویس ' گوگل مپس'

شرکت گوگل قصد دارد در نسخه‌های جدید "گوگل مپس"، امکان به اشتراک گذاشتن مقدار شارژ باقیمانده باتری گوشی‌ها را فراهم کند. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، وبسایت "اندروید پلیس"، متوجه کدی در آخرین نمونه آزمایشی سرویس "گوگل مپس" (Google Maps) برای ا ...

احترام گذاشتن روبات جدید بوستون داینامیکس+ویدیو

روبات‌ها ممکن است هنوز به اندازه انسان‌ها باهوش نباشند اما می‌توانند به سطحی از شعور و احترام برسند که انسان‌ها را متعجب کنند.  بوستون داینامیکس سازنده ربات‌هایی است که واقعا می‌توانند ما را متعجب کنند. روبات قبلی آنها یک آدم آهنی بود که می‌توانست ...

آمازون در ۲۰ شهر دنیا دفتر مرکزی تاسیس می کند

آمازون در ۲۰ شهر دنیا دفتر مرکزی تاسیس می کند

شرکت آمازون اخیرا لیستی حاوی 20 شهر مختلف را منتشر کرده که قرار است دفتر مرکزی ثانوی آن در شهرهای مذکور تاسیس شود، ضمن اینکه مطابق استراتژی تازه این شرکت، مقرر شده در شهرهای بوستون آمریکا و پترزبورگ روسیه مراکز توسعه فناوری نیز دایر گردد. به گزارش ایتنا از شمار ...

ضعف امنیتی در اسکایپ

ضعف امنیتی در اسکایپ

ضعف امنیتی و آسیب‌پذیری جدیدی در اپلیکیشن اسکایپ کشف شده که این امکان را به هکرها می‌دهد تا به رایانه شخص قربانی نفوذ کرده و اطلاعاتشان را به سرقت ببرند. به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت زد دی نت، مدت‌هاست که بحث بر سر آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی اسپک ...

هشدار نسبت به افزایش زنان بی‌خانمان/آماری از تعداد کودکان نامشروع وجود ندارد

سیدحسن موسوی چلک (رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت زنان کارتن خواب گفت: زنان بی خانمان چند گروه هستند؛ گروهی که درگیر مواد مخدر هستند می‌توانند به مراکزی که برای درمان کاهش آسیب است مراجعه کنند که برخی از این مراکز شبانه ...

۱۹۳ هزار تومان غرامت از کارافتادگی، توهین به کارگر است/راننده‌ای که پایش را از دست داده باید از کارافتاده کامل محسوب شود

۱۹۳ هزار تومان غرامت از کارافتادگی، توهین به کارگر است/راننده‌ای که پایش را از دست داده باید از کارافتاده کامل محسوب شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرنوشت «کمال فیضی»، راننده مریوانی که پای چپش را از دست داده و در کمیسیون‌های پزشکی، میزان ازکارافتادگی او را چهل درصد تعیین کرده‌اند و به او فقط ۱۹۳ هزارتومان غرامت ماهانه تعلق گرفته‌است، این روزها دوباره به ح ...

گام مهم نسخه جدید کروم برای امنیت وب

گام مهم نسخه جدید کروم برای امنیت وب

شرکت گوگل قصد دارد در جدیدترین نسخه از مرورگر مشهور خود "کروم" گامی مهم به منظور تأمین امنیت هر چه بیشتر کاربران بردارد. طبق شنیده ها، در نسخه 68 این مرورگر، کلیه سایت هایی که بدون هیچ گونه رمزگذاری فعال هستند، "ناامن" معرفی خواهند شد. تاکنون ممکن بود ...

معرفی بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی

معرفی بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، بسیاری از کاربران طرفدار گوشی‌های هوشمندی هستند که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. حالا در این گزارش به بررسی و مرور بسیار مختصری بر برترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در سال ۲۰۱۸ پرداخته شده تا آن دسته ...

گوشی HTC Desire ۱۲ در حال ساخت است

گوشی HTC Desire ۱۲ در حال ساخت است

وبسایت دیجی‌کالا مگ - مجید نوردوست: گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که شرکت اچ‌تی‌سی در حال ساخت گوشی جدیدی با اسم رمز نسیم یا Breeze است. گفته شده این گوشی یک محصول رده پایین به حساب می‌آید. حالا شایعات می‌گویند که این تلفن همراه هوشمند HTC Desire 12 خوا ...

ارزش جان; آشنایی با اصول تست تصادف یورو یک

ارزش جان؛ اشنایی با اصول تست تصادف یورو انکپ

با توجه به گزارش چند سال پیش سازمان بهداشت جهانی یکی از عوامل اصلی مرگ افراد 15 تا 44 سال از تصادفات جاده ای است. هر سال بیش از 6 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مصدومیت ناشی از حوادث جانشان را از دست دادند. این افراد نزدیک به 20 درصد این چیزی که در مورد 1.25 میلیون نفر است. در دم مرده و یا بلافاصله پس از انتقال به بیمارستان از دنیا. چون این رقص بسیار است. محل تعجبی ندارد که بسیاری از افراد ایمنی را یکی از ملاک های اصلی خود در انتخاب و خرید وسیله نقلیه ای مناسب در نظر بگیرند. برای ارزیابی ایمنی خودروها چندین موسسه وجود دارند. "سازمان ارزیابی خودروهای جدید" که به اختصار با عنوان NCAP شناخته می شود، یکی از این موسسات است که مراکزی را در نقاط مختلف جهان دایر کرده و خودروهای هر منطقه را در نزدیک ترین مرکز ارزیابی می کند. شناخته شده ترین و معروف ترین شاخه انکپ، شعبه اروپایی آنست که یورو انکپ نام دارد. این شعبه همانند همتایان آمریکایی خود یعنی NHTSA و IIHS سازمانی غیر انتفاعی بوده و در سال 1997 پایه گذاری شده است. یورو انکپ اگر چه توسط بریتانیایی ها تاسیس شده اما توسط کمیسیون اروپا و هفت کشور دیگر این قاره پشتیبانی می شود. به منظور تعیین سطح ایمنی خودروها یورو انکپ تست های مختلفی را برگزار کرده و نتیجه نهایی را در قالب حداکثر 5 ستاره که حکم بیشترین ایمنی را دارد، منتشر می کند. در این نوشتار قصد داریم به این تست ها پرداخته و کمی درباره جزئیات آنها بحث کنیم. []برخورد از جلو یا Frontal Impact[] در این تست، خودروها با سرعت اولیه 40 مایل (64 کیلومتر) در ساعت با یک مانع برخورد می کنند. این مانع از بلوکی که در قسمت جلویی جنسی از آلومینیوم دارد، ساخته شده است. هدف از طراحی این تست که باید 40 درصد از محدوده جلوی خودرو را در بر بگیرد،  شبیه سازی رایج ترین نوع تصادفات یعنی برخورد شاخ به شاخ بوده و در آن نحوه عملکرد اتومبیل در سناریوهای مشابه ارزیابی می شود. در هنگام اجرای تست برخورد از جلو، دو آدمک در صندلی های راننده و سرنشین کناری حضور داشته و تمامی نیروهای وارده به آنها اندازه گیری می شوند. عدم تغییر شکل قسمت کابین خودروها در این تست، بسیار مهم و حیاتی است. از سال 2015، یورو انکپ تست دیگری را به منظور ارزیابی عملکرد خودروها در برخورد از جلو طراحی و اجرا می کند. در این تست اتومبیل ها با سرعت 31 مایل (50 کیلومتر) در ساعت طوری به مانع سخت کوبیده می شوند که تمام عرض خودرو تحت تاثیر برخورد قرار بگیرد. علی رغم اجرای این تست با سرعتی پایین تر نسبت به تست اول (64 کیلومتر بر ساعت)، فقط اتومبیل هایی که مجهز به کمربندهای مناسب بوده و از حرکت بیش از حد آدمک های موجود بر روی صندلی های جلو و عقب جلوگیری کنند، موفق به کسب امتیاز خوب می شوند. []برخورد جانبی با یک خودروی دیگر یا Car to Car Side Impact[] یکی دیگر از مهم ترین تست هایی که یورو انکپ اجرا می کند، برخورد جانبی است. در این تست یک مانع متحرک با سرعت 31 مایل (50 کیلومتر) در ساعت از کنار به در راننده برخورد می کند. ابعاد این مانع 150 در 50 سانتی متر بوده و صدمات احتمالی آن به آدمک حاضر در صندلی راننده مورد بررسی قرار می گیرد. []برخورد جانبی با ستون یا Pole Side Impact[] در تست برخورد جانبی نحوه عملکرد خودرو در حفاظت از شکم، قفسه سینه و سر راننده هنگام برخورد با اجسامی همانند ستون ها یا تیرهای برق ارزیابی می شود. تا قبل از 2009، نتایج این تست به عنوان یک مکمل برای برخورد جانبی با یک خودروی دیگر محاسبه می شد؛ اما امروزه با سختگیرانه تر شدن قوانین اجرای آن اجباری شده و امتیازهای آن جداگانه محاسبه می شوند. روش اجرای تست برخورد جانبی به این شکل است که در آن اتومبیل ها با سرعت 20 مایل (32 کیلومتر) در ساعت به یک ستون نازک اما مستحکم کوبیده می شوند. این نوع از برخورد فشار بسیار زیادی را به سازه خودرو وارد کرده و در صورت عدم تجهیز به ایربگ های پرده ای، ضربات بسیار شدیدی به سر راننده وارد می شود. شدت این ضربات گاها به حدی است که می تواند مرگ راننده را به دنبال داشته باشد. []برخورد با عابر پیاده یا Pedestrian Impact[] در برخی از تصادفاتی که هر روزه در گوشه و کنار جهان رخ می دهند، وسایل نقلیه با عابرین و افراد پیاده برخورد می کنند. از آنجایی که این افراد در حوادث رخ داده کاملا بی دفاع هستند، وظیفه کاهش صدمات وارد شده بر آنها باز هم به دوش وسایل نقلیه می افتد. تست های موسسه یورو انکپ برای ارزیابی میزان امنیت عابرین پیاده شامل چند سناریوی شبیه سازی می شود. در این سناریوها اتومبیل ها با سرعت 40 کیلومتر در ساعت به آدمک ها برخورد کرده و نتیجه از لحاظ فاکتورهایی مثل تغییر شکل پا در قسمت پایین و بالا و شدت ضربه به سر بررسی می شود. []ارزیابی سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)[] از سال 2011 و با مهم تر شدن نقش سیستم های ایمنی فعال، یورو انکپ ارزیابی سیستم ESC را به تست های خود اضافه کرد. هنگام آزمایش این سیستم، یوروانکپ مواردی مثل فرمان پذیری و انحراف دماغه خودرو را در حین تغییر مسیر بین دو باند ارزیابی می نمود. این تست "sine-with-dwell" نام داشت و با سرعت 80 کیلومتر در ساعت، ناگهان فرمان خودروها تا 270 درجه چرخانده می شدند. از آنجایی که از اواخر سال 2014 تمامی خودروهای فروخته شده در اروپا به ESC مجهز هستند، یورو انکپ در تست های جدید خود امتیازی برای این سیستم در نظر نمی گیرد. []سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) بین شهری[] یورو انکپ سیستم ترمز اضطراری بین شهری را در سه سناریوی مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد. در سناریوی اول مدل های مورد تست با سرعتی بین 30 الی 80 کیلومتر در امتداد یک خودروی ثابت حرکت می کنند. در سناریوی دوم مدل های مورد ارزیابی پشت سر یک خودرویی که رفته رفته سرعت آن کاسته می شود، قرار می گیرند. در سناریوی سوم نیز این مدل ها در پشت خودرویی که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت ناگهان ترمز گیری می نماید، حرکت می کنند. در این تست سیستم های ایمنی هر خودرویی که بتواند از برخورد پیشگیری نموده و یا از شدت آن بکاهد، امتیاز بالایی دریافت خواهند کرد. []سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) داخل شهر[] تست AEB شهری که از سال 2014 اجرا می شود، به نوعی حرکت خودرو در ترافیک داخل شهر را شبیه سازی می کند. در این تست اتومبیلی فرضی با سرعت حداقل 10 کیلومتر در جلوی خودروی مورد ارزیابی ناگهان ترمز می کند. بخش اعظمی از امتیازها در شرایطی اعطا می شود که برخوردی رخ ندهد. البته چنانچه اثر ضربه به واسط سیستم ها خفیف تر شوند، امتیازی هر چند کم، تعلق می گیرد. []سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) عابر پیاده[] ارزیابی عملکرد خودروها هنگام برخورد با عابرین پیاده از سال 2016 اجرا می شود. برای این کار یورو انکپ سه تست متفاوت طراحی کرده است. در هر یک از این تست ها، چنانچه سیستم AEB دخالت نکند، اثر ناشی از برخورد می تواند منجر به مرگ عابر پیاده شود. در دو تست اول، یک آدمک در جلوی خودرو از چپ به راست حرکت می کند. در تست سوم، آدمک به طور ناگهانی از پشت خودروی پارک شده و از سمت سرنشین کناری خارج می شود. از آنجایی که همه سیستم های AEB نمی توانند بطور کامل از برخورد پیشگیری کنند، یورو انکپ برای خودروهایی که از طراحی ایمن تری در بخش دماغه برخوردار هستند، امتیازهایی در نظر گرفته است. []سیستم های ایمنی فعال پیشرفته[] یورو انکپ برای هر یک از سیستم های ایمنی پیشرفته که نقشی موثر در پیشگیری از وقوع تصادفات داشته باشند، امتیازهایی کنار گذاشته است. این سیستم ها شامل مواردی مثل کنترل نقاط کور، حفظ خودرو در بین خطوط، اخطار سرعت غیر مجاز، ترمز اضطراری، دستیار حفظ تمرکز، تماس اضطراری خودکار و سیستم های جلوگیری از برخورد می شوند. []موارد دیگر[] در کنار موارد یاد شده، یورو انکپ میزان محافظت خودروها از کودکانی را که ممکن است با استفاده از ایزوفیکس (ISOFIX) در داخل کابین حضور داشته باشند، ارزیابی می کند. میزان مراقبت از سر و گردن سرنشینان داخل خودرو هنگام برخورد یک خودرو از پشت، فاکتور مهم دیگری است که توسط این موسسه مورد ارزیابی قرار می گیرد. آپشن ها و سیستم هایی مثل کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، یادآور کمربند و محدود کننده های سرعت نیز امتیازهای خاص خود را دارند که در صورت موجود بودن امتیازهای مربوطه به امتیاز نهایی اضافه می شوند. []جمع بندی تردیدی در این نیست که تست های تصادف تا چه اندازه در ارتقای ایمنی خودروها موثر بوده اند. اگر چه به دلیل برگزاری در شرایط کنترل شده ممکن است این تست ها بطور کامل با دنیای واقعی تطابق نداشته باشند، اما یقینا نتایج آنها نقشی انکارناپذیر در پیش بینی بخشی زیادی از صدمات وارده به سرنشینان یا عابرین پیاده در سناریوها مشابه دارند. در اثبات کارایی تست های تصادف همین بس که به واسطه اجرای آنها، ایمنی یک خودروی مدل 2018 به هیچ وجه قابل مقایسه با ایمنی خودرویی که بیش از 30 سال از عمر آن سپری شده، نیست. مساله مهم دیگر اینکه اگر اتومبیلی موفق به کسب امتیاز کامل از یورو انکپ یا موسسه های مشابه شده، به معنای این نیست که مدل مذکور در هر شرایطی قادر به حفظ جان سرنشینان خود خواهد بود. شاهد این ادعا افرادی هستند که هر ساله به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی یا سرعت مطمئنه جان خود را در برخی از ایمن ترین خودروهای جهان از دست می دهند. به هر ترتیب همانطور که خودروسازان وظیفه دارند با همکاری موسسات و سازمان هایی مثل یورو انکپ اتومبیلی استاندارد و امن به مشتریان تحویل دهند، رانندگان نیز موظف هستند با رعایت قوانین و نکات ایمنی از احتمال وقوع حوادث تا حد توان جلوگیری کنند. معنای پیشرفت؛ مقایسه ایمنی تویوتا کرولای قدیمی با تویوتا کرولای جدید [تماشا کنید]